logo
امروز : جمعه ۲۷ مهر ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۵
[ شناسه خبر : ۳۹۲۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
شهردار زنجان:

زنجان در ایام محرم قلب تپنده کشور است

زنجان-در-ایام-محرم-قلب-تپنده-کشور-است
شهردار زنجان با بیان اینکه زنجان قلب تپنده کشور در ایام حسینی است، گفت: این استان در ماه محرم جلوه خاصی دارد و آفرینواره امسال به آن تجلی بخشیده بود.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «موج‌رسا»؛ علیرضا فیروزفر در آئین اختتامیه جشنواره بین‌المللی فیلم و عکس «راوی عشق» که در سالن اجتماعات مهرانه برگزار شد با بیان اینکه این ایام از سال قمری، شهر زنجان حال و هوای دیگری دارد و زنجان در این ایام قلب تپنده کشور است اظهار کرد: شهرمان زنجان میزبان هنرمندانی از شهرها و کشورهای مختلف است.

بیشتر بخوانید

وی با بیان اینکه روز یوم‌العباس زنجان در جهان بی‌نظیر است، گفت: در ایام محرم اتفاقات مختلف مذهبی در زنجان روی داده است و این رویدادهای مهم بدون ثبت وقایع افراد هنرمند میسر نمی‌شود.

شهردار زنجان گفت: به تصویر کشیدن و انتشار وقایع یوم‌العباس (ع) و یوم‌الزینب (س) توسط هنرمندان ماندگاری اثر را زیاد می‌کند.

فیروزفر عنوان کرد: عکاسان و فیلمبرداران دارای ذهن برنامه‌ریز و خلاق هستند که پیام را با عکس و فیلم در اختیار مخاطب قرار می‌دهند و به این هنرمندان سرتعظیم فرود می‌آوریم که باعث می‌شوند عظمت عزاداری‌های حسینی ثبت و در ذهن‌ها ماندگار شود.

وی اضافه کرد: حتی برای کسانی که در درون همین مراسم‌ها هستند هم دیدن این رویداد عظیم از قاب تصویر بسیار تأثیرگذار است چراکه اگر از پنجره خارج از آن برنامه نگاه کنند، ارزش و اهمیت آن بیشتر نمایان می‌شود که این همان کاری است که عکاسان و فیلمسازان انجام می‌دهند.

در ادامه حاج علی‌اکبری، رئیس دومین آفرینواره بین‌المللی فیلم و عکس با بیان اینکه برگزاری دو انتخابات و حادثه تلخی که برای رئیس جمهور شهید اتفاق افتاد مجال برگزاری آفرینواره بین‌المللی را کم کرده بود اظهار کرد: آفرینواره با همراهی وزارت فرهنگ، وزارت کشور و پشتیبانی‌های به موقع استانداری زنجان و رسانه‌های استان، حسینیه اعظم و زینبیه اعظم زنجان و شهرداری و همه عوامل دیگر برگزار شد.

وی ادامه داد: زنجان به عنوان پایتخت به شور و شعور حسینی که در جهان مطرح است و این مطرح بودن آن به دلیل عزاداری‌هایی است که در این شهر دیده می‌شود.

انتهای خبر/

فرم ارسال نظر

اوقات شرعی زنجان

  • اذان صبح : ۰۵:۰۱
  • طلوع آفتاب : ۰۶:۲۶
  • اذان ظهر : ۱۲:۰۱
  • غروب آفتاب : ۱۷:۳۶
  • اذان مغرب : ۱۷:۵۵
  • نیمه شب شرعی : ۲۳:۱۹